На допомогу молодому вчителю
пам`ятка
- Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця.
- Пам’ятай: без знання стану здоров’я дітей неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
- Вступаючи у контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними.
- Пам’ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
- Частіше всміхайся.
- Пам’ятай: твоя усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
- Плануючи свої перші уроки, подумай:
- як учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити.
- Пам’ятай: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички;
- які види робіт будуть використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна.
- Пам’ятай. більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
- Важливе завдання вчителя - передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці.
- Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.
- Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу.
- Пам’ятай: кожен вихованець має знати, що ти його вислухаєш.
- Пам’ятай:: основне призначення оцінки - правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
- Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог.
- Пам’ятай слова А.Макаренка: "Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу". Вимоги мають бути послідовними. Слід добиватися обов'язкового їх виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.
- Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку.
- Пам’ятай слова В.Сухомлинського: "Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху".
- Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні.
- Пам’ятай: ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки - відвертої, самокритичної, творчої.
На допомогу молодому вчителю
пам`ятка
- Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.
- Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
- Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
- Поясніть учням мету, завдання уроку.
- Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
- Не спішіть виправляти помилки учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
- Намагайтеся організовувати самостійну роботу учнів на уроці,пропонуйте учням більше писати, розв'язувати прикладів.
- На уроці кожен учень має бути задіяний, до кожного шукайтеіндивідуальний підхід.
- Під час використання технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
- Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
- Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципіврозвивального навчання.
- Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність,бережливість, зібраність.
- Домашнє завдання потрібно давати з поясненням до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. В перших-сьомих класах обов'язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.
- Памятайте: урок не повинен бути схожим на попередній
На допомогу молодому вчителю
Рекомендації щодо підготовки до уроку
- Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.
- Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.
- Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання: „Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення? Сформулюй мету уроку ( навчальну, виховну, розвивальну).
- Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
- Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
- Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
- Продумай структуру уроку і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
- Підготуй наочні і навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.
- Повтори подумки, або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.
- Спитай себе: "Ти готовий до уроку?
На допомогу молодому вчителю
самоаналіз уроку
- Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?
- Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
- Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми та мети уроку)?
- Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?
- Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку - робота з новим матеріалом, 2/3 - самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
- Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
- Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?
- Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?
- Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому?а) дітям було нецікаво;
б) дітям було важко зрозуміти вас,
в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями.
- Чи не велике за розміром домашнє завдання ви далидітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?
- Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумокуроку (тобто знову наголосити на головному у навчальномуматеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?
- Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці.Чи реалізовані мета, завдання уроку?
Немає коментарів:
Дописати коментар